2008/03/18

Újra fél-oN

A vasárnapi papírépület létjogosultságát megalapozandó: ebay jóvoltából megjött, szétszedetett, megtisztíttatott és - ismeretlen ok miatt tökéletlenül, de - összeszereltetett első angol N-es modellem, nevezetesen az Alphaline Wales & West színeiben pompázó, matricás Graham Farish Class 158-as, két részes (motor+dummy) dízel motorvonat (DMU):

A motorkocsi orra

A dummy orra

A szerelvény

Átkozottul koszos volt a szett. A motoros részt valószínűleg sokat fogdoshatták joghurtos kézzel, de minden mocsok lejött róla, a dummy meg valószínűleg az oldalára borítva állt egy szekrény mélyén, mert komoly porréteg borította, szigorúan féloldalasan.

A festés és a feliratok egy H0-ás modellnek is becsületére válnának:

A motorkocsi belsőségeit illetően:

A relatíve (minden esetre kellően) súlyos öntvényre gondosan felfüggesztett forgóvázak valamennyi tengelyét a középmotor hajtja.

Mint fentebb látszik, a kupplung nem igazán kurz, de a kinematikát nem érheti kritika.

Na és hallgatva IST unszolására (pár nappal ezelőtt legalább fél percig kellett győzködnie privátban, úgyhogy a nyilvános felbujtás már csak eszmei megerősítésként hatott) beléptem az N Gauge Society-be, amelytől ma meg is érkezett a ma esti olvasnivaló:

Startszett à la NGS

Nincsenek megjegyzések: