A nemrég vásárolt Graham Farish Class 158-as DMU dobozolatlanul érkezett. Ez nemcsak hogy megnehezíti a tárolást, hanem esztétikai hiányosság is, mert ha - vitrin híján - csak úgy, a polcon rakom ki a (jelenleg három darabos) gyűjteményt, hülyén néz ki a csupasz motorvonat két klasszul dobozolt mozdony között. Innen jött hát az elhatározás: mivel a múlt héten éppen sikerült beszerezni három négyzetméternyi, 3mm vastag "habkartont", annak az egyik szegletéből csak ki lehet hozni valamit. Hát lám.
Biztos, ami biztos, egy csík vékony celluxszal is körbetekertem, ügyelve arra, hogy buborékmentes legyen.
Jó jó, de ez még a por ellen sem véd, meg aztán forgatni se lehet, sőt a polcon is szarul mutat. Persze, tudom. Most jön köré a külcsíny. A dobozbelső méretei alapján, némi ráhagyással megszerkesztettem a doboz külsejét, méghozzá a már szokásosnak mondható PowerPointtal. Internetről szereztem rá logót, meg néhány valódi Graham Farish dobozról készült, szintén interneten talált fénykép alapján stilizáltam egy autentikus hatású, de teljesen saját külsőt:
Így azért már van pofája. Sőt! A polcra is ki merem rakni a két gyári Dapol doboz mellé, és még azt is elmondhatom, hogy ilyen doboza aztán tényleg senki másnak nincs.
U.I.: A dobozt a lehető legmezeibb tintasugaras géppel nyomtattam, s ráadásul nem is erre a célra tervezett papírt használtam, úgyhogy persze a fekete tinta annak rendje s módja szerint fogott. Ezért fényképezkedés után kimaszkoltam az "ablakot", és akril alapú rögzítő lakkal lefújtam minden nyomtatott felületet. Mire megszárad, a rovarírtó szag és a fejfájás is biztos elmúlik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése