2008/03/25

Joseph Arnold Davies

Így hívják az angliai GBRailfreight kötelékében szolgáló, egyedi festésű, 66709 pályaszámú Class 66/7-es gépet, amit 1:148-as méretarányban a Dapol 250 darabos limitált szériában készített el, a Graham Farish pedig jelenleg is gyárt. Én az utóbbira fizettem be, ezt hozta meg a mai posta. Képes beszámoló.

A csomagolás igen tisztes.

A mozdonyra nem minden kellék kerül fel gyárilag. A névtábla a boldog vásárlót boldogítja még tovább.

Körmömnyi kütyü, vagyis még annyi sem.

Otromba eszközökkel nekikészülődtem.

Sikeres leválasztás után óvatos sorjázás. Ezt megúsztuk!

'A' oldal, sikeres ragasztás.

'B' oldal, szintúgy.

Pár kép többet ér egy regénynél, íme a teljes "close up" négy részletben (ezek nagy felbontásúak, magas ISO-n makró üzemmódban készültek - akinek nem fáj a magas képzaj, kattintson bátran):

'A' oldal, 'A' vég

'A' oldal, 'B' vég

'B' oldal, 'B' vég

'B' oldal, 'A' vég

'A' vég

'B' vég

Külön dícséret a kidolgozott vezállásért.

A másik végen hasonlóképp.

Némi összehasonlítás végett

Ha már a sors úgy hozta, hogy Cl66-ból van Dapol és Graham Farish is, méghozzá hasonló időben gyártott példányok, lássuk, hogy mutatnak egymás mellett és egymáshoz képest. Tudom, ebben a műfajban volt már hasonló, de sebaj. Itt is elfér.

Irányváltó világítás, Graham Farish headlight

Irányváltó világítás, Dapol headlight

Irányváltó világítás, Graham Farish taillight

Irányváltó világítás, Dapol taillight

Nekem a Dapol mindkét irányba jobban bejön.

Méretre:

Elbújnak egymás mögött.

A Minitrix talpfák tanúsága szerint a Dapol egy leheletnyivel hosszabb.
A kipufogó a Farish gépén jobban tetszik.
Az áttört szellőző viszont a Dapolt dícséri

Pofára:

Kétségtelenül rokonok.

Az ablaktörlő, a szélvédő szigetelő kerete és a homlokkapaszkodó a Farishon filigránabb hatású, amit előnyösen egészít ki a jól belátható vezállás. Viszont hiányzik az eredeti 66709-es gépen igenis meglévő pályakotró, amit a Dapol nem hagyott ki a 66720-ról. Mi több, a Farish kapaszkodója az öntvény része, festve van csupán. A Dapolon ugyanez külön darab. Az ábrázat vonásai pedig összegészükben mégis inkább a Dapol változatában kifinomultabbak. És nem csak azért, mert Farishék mintha kicsit bőkezűen bántak volna a festékkel.

A forgóvázmaszkok között nehéz igazságot tenni.

Summásan azt mondanám, a Dapol egy fokkal nyerőbb. A létra mindenképp szebb a 66720-ason, nem kis mértékben azért, mert Farishék nemcsak hogy elég vaskosra vették a figurát, hanem ki is spórolták a fokok éléről a sárga festéket, ami pedig az eredeti gépen bizony ott virít. Egyes részletek viszont a Farish öntvényén aprólékosabbak. Ízlés meg a pofon.
Végül jöjjön még néhány gyors értékelés, a dilikörön tett óvatos próbák tapasztalatai alapján:

Súly: A Farish érezhetően nehezebb, a vonóereje valószínűleg nagyobbnak fog bizonyulni.
Futás: A Farish biztosabban jár és jobban szedi az áramot, a Dapol viszont halkabb és ha már beindult, a lendkerék szépen kompenzálja a hézagos áramszedés hibáit.
Sebesség: Azonos feszültség mellett a Farish sokkal gyorsabb (méretarányosan talán túlságosan is), ezt azonban sokminden befolyásolja, többek között a Dapol tényleg hézagos, javításra szoruló áramszedése.
Menetbiztonság: Siklást egyik se produkált, még a Minitrix rettegett szűk íves váltóin se.

Összességében nagy gondban lennék, ha elsőbbségi sorrendet kéne felállítanom. Most nem is próbálkozom meg vele.

Nincsenek megjegyzések: