2007/09/04

Svéd acél

Német földről meghozta a posta a minden magyar dízeles asztal elmaradhatatlan kellékét, a MÁV Nohabot. A Roco közismert 014-es pályaszámú, retró festésű M61-eséről van szó.
Ki ne ismerné?

Teljesen új létére nagyon (sőt meglepően) jó áron vesztegette az illető az ebayen. Gondolom, raktáron maradt neki, a bajorok meg nem kapkodtak érte, úgyhogy nem maradt más választás, minthogy lecsapjak rá. Persze túl szép (de talán túl unalmas is) lett volna, ha ezzel minden egyszerűen csak működik. A gép ugyanis Märklin-Motorola rendszerű, három sínes, váltóáramú, digitális kiszerelésben érkezett, az én asztalom meg két sínes, egyenáramú és analóg. Úgyhogy a mozdony első útja a bontó volt, ahol:
  • kikerült belőle a gyári dekóder
  • helyére egy balesetes Piko BR89-es vakdugója ült be
  • a harmadik sín áramszedője mazzagostul elhagyta a mellső forgózsámolyt
  • a belső panelen a többi áramszedő kábelei szétválogatás után a megfelelő helyekre forrottak
  • a mellső szoknya üreges változatra cserélődött
  • a kengyeles Märklin csatlakozó helyét elöl és hátul Roco kurzkupplungok foglalták el - igaz, kisebb szépséghibával, ugyanis a két különböző típusú csatlakozó nem pont azonos foglalatban pihen, adaptert viszont csak egyet adtak, ezért a mellső kupplung kicsit lötyög.

Ezzel persze még csak megalapoztam az átalakítást, mert az érdemi része hátravan: sajnos a hat tengely közül egyik se szigetelt, úgyhogy valamennyit majd cserélni kell. Hamarosan nyélbe ütöm a beszerzésüket.

Addig viszont a szigorúan feszmentes asztalon rendeztem egy kis együtállást:

Nohab - Szergej - Csörgő

Svéd - Szovjet - Magyar

S mint kiderült, valóban a Nohab a legnagyobb. Pofára és méretre egyaránt.

Nincsenek megjegyzések: