2007/07/15

Az elmúlt két hónap (2): terepasztal

Az évek során apránként felhalmozódott egy elég tekintélyes Piko A-Gleis készlet, amiből a Piko honlapjáról ingyen letölthető WinRail demóval az ebédlő sarkában lévő 2.5 x 1.25 méteres minimál helyre terveztem egy egyvágányos körpályát négy vágányos állomással és két vágányos tárolóval az oválon belül. Megterveztem az asztal szerkezetét és villamosságát, néhány ebayes vásárlás (Roco trafó, Piko kapcsolópultok, váltómotorok, on/off spst kapcsolók, kábelek, sínrögzítő csavarok, szigetelő papucsok, stb.), illetve egy pár barkácsbolti túra alatt beszereztem minden alapanyagot (fa, csavar, ragasztó, parafa, lámpa, kábel, stb.), s az elmúlt két hét az asztal építésével, a pályafektetéssel, a villamossági munkákkal, a vezérlőpult kialakításával telt. Futólépésben:

Pályaterv

Asztalváz

Vágányzat

Vezérlőpult

Kábelek

Összkép a vezérlőpultról kapcsolható szpotlámpákkal

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bonjour !
Un réseau prometteur de belles séances de jeu avec de nombreuses manoeuvres en gare et pour désservir les différents embranchements !
A bientôt pour la suite et les décors.
Meilleures salutations de France !

Névtelen írta...

Szia!
Milyen programmal rajzoltad a vezérlőpulton a pályát?

pre-zli írta...

Szia!

A Piko honlapjáról letölthető WinRail progiban szerkesztettem meg a pályát, aztán mezei Print Screen-nel átvittem Paintbe, ahol kicsit megkozmetikáztam, s végül az így készített képet egy PowerPoint diába raktam be, és ott raktam rá a különböző címkéket, a kapcsolók leendő elhelyezésének megfelelően. Aztán meg nyomtatás.