Egy hónappal ezelőtt vakargattam meg a Csörgő valamennyi kerekét, gondolván, hogy ez majd segít szegény krónikus áramszedési betegségén. És akkor működött is rendesen. Azóta jóformán nem járt a pályán egy jottányit sem, de ma reggel ismét rendetlenül kezdte. Max. fesz alatt időnként el se indult, itt-ott megállt, egyenetlenül döcögött... Hát benéztem alá és ledöbbentem: Az egy hónapja tisztára subickolt kerekeken, sőt körülöttük az áramszedőkön és minden műanyag elemen vastagon állt valami zsíros gané, ami valahonnan az éterből szivároghatott oda. Minden esetre megelégeltem a dolgot, és úgy döntöttem, most aztán tök szárazra tisztítok minden egyes darabot, szépen eltűntetek minden retyót mindenhonnan. Úgyhogy ismételten jött a robbantás, csak kicsit alaposabban, mint korábban:
A kerekek alapos szemrevételezése után úgy döntöttem, hogy valami nagyobb volumenű tisztításra van szükség, úgyhogy minden féltengelyt egymás után befogtam a fúróba, és ronggyal és mikrosmirglivel végigtöröltem-csiszoltam az összeset. Összehasonlítás:
Miután a kerekekkel egyetemben minden egyes alkatrészt patyolat tisztára és szárazra sikáltam, újra összeraktam a mozdonyt, az eltávolított kenőanyagot pótoltam (Fleischmann 6599-es olajjal), és nagy megelégedéssel tapasztaltam, hogy újra minden tökéletesen működik. Remélem, hogy az alapos kiszárítás után már nem fog újra megjelenni az a rejtélyes dzsuva, ami eddig kétszer lepte el tök rejtélyesen a dobozában pihenő mozdonyt.
2 megjegyzés:
A SIMRGLIT FELEJSD EL! Tönkreteszi a bevonatot, a keletkezett karok immáron meg is kötik a koszt!!! Csak és kizárólag tiszta alkoholos pucolás megengedett! A sínnél szintén. Kerék tisztítására megfelel a sínradírból levágott darab is, az nem karcolja össze a polírozott felületet.
Ha már smirglizted, javasolnám, hogy a kis köszörűkhöz kapható polírfejjel polírozd vissza amint lehet!
Oké, köszi! Mielőbb jóváteszem (hiába, a hibákból tanul az ember).
Megjegyzés küldése